وبلاگ عمومي و مفيد

همه چيز در يك نگاه

تفاوت CMYK با RGB در چاپ چيست؟

تفاوت CMYK با RGB

حالت‌هاي رنگ يك جنبه حياتي از چاپ ديجيتال است كه مي‌تواند باعث ساخت يا شكستن آيتم‌هاي چاپ‌شده باشد، در صورت استفاده از فرمت نادرست، امكان دارد محصول نهايي كاملاً متفاوت از تصور شما پديدار گردد. دو فرمت رنگ اصلي، CYMK و RGB هستند. اما ويژگي‌شان چيست؟ و چه كسي نياز دارد؟ در اين پست تعيين مي‌گردد كه شما براي چاپ‌هاي ديجيتال به CYMK يا RGB نياز داريد.

سيستم رنگ دهي RGB

RGB براي رنگ‌هاي قرمز، سبز و آبي است. با افزودن اين رنگ‌هاي اصلي به هم، حالت رنگي RGB قادر به ايجاد بسياري از رنگ‌ها مانند رايانه‌هاي مانيتور، تلويزيون‌هاي LCD، دوربين‌ها و برنامه‌هاي ويرايش عكس هستند. دليل اين‌كه اين محصولات از حالت رنگي RGB استفاده مي‌كنند ساده است: با مخلوط كردن رنگ‌هاي اوليه قرمز، سبز و آبي، شما قادر به ايجاد طيف گسترده‌اي از رنگ‌ها خواهيد بود.


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 161
+ نوشته شده: 1398/5/1 ساعت: ۱۱ توسط:developzoom :

طراحي لايت باكس بايد چگونه باشد؟

طراحي لايت باكس بايد چگونه باشد؟

تابلوهاي لايت باكس يا بك لايت سازه هايي هستند كه مدياي چاپ را در قالب يك باكس آلومينيوم، پلكسي گلاس، كامپوزيت، چوب و يا .... در معرض نمايش قرار مي دهند. لايت باكس هاي تبليغاتي بدون روشنايي و يا با روشنايي قابل استفاده و همچنين قابل ساخت در خانه طراحان سام مي باشند توصيه ما به شما اين است كه براي چاپ تابلو تبليغاتي با كيفيت حتما نكات و رويه‌هاي طراحي زير را مطالعه كرده و آن‌ها را در طراحي لايت باكس خود بكار بگيريد.

ابعاد سازه

اولين مرحله در طراحي لايت باكس ، انتخاب سازه يا قالب آن مي باشد. قالب خود را در يكي از اندازه‌هاي زير طراحي كنيد، همچنين براي انجام اين كار مي‌توانيد قالب‌هاي آماده شده را تهيه كرده و از آنها استفاده كنيد. 

1: اندازه سازه لايت باكس روميزي(40*30) سانتي‌متر، اندازه فايل چاپي(31*21) فايل خود را در اندازه 31×21 طراحي كنيد.
2: اندازه سازه لايت باكس ايكس(60*45) سانتي متر، اندازه فايل چاپي(51*36) فايل خود را در اندازه 51×36 طراحي كنيد.
3: اندازه سازه لايت باكس ايكس(90*60) سانتي متر، اندازه فايل چاپي(81*51) فايل خود را در اندازه 81×51 طراحي كنيد.
4: اندازه سازه لايت باكس ايكس(120*80) سانتي‌متر، اندازه فايل چاپي(111*71) فايل خود را در اندازه 111×71 طراحي كنيد.

وضوح تصوير

 فايل طراحي لايت باكس شما بايد حداقل تراكم پيكسلي 120 پيكسل بر اينچ و حداكثر 150 پيكسل بر اينچ داشته باشد.

حالت رنگ

سيستم رنگي شما بايد در حالت CMYK باشد تا در چاپ بهترين كيفيت رنگ را شاهد باشيد.  

ابعاد بخش شيشه اي

ابعاد ارائه شده براي تابلو در بخش بالا، اندازه نهايي طرح مي‌باشد. اما ابعاد محدوه چاپي شما در طول و عرض 9 سانتي‌متر از ابعاد سازه شما كوچكتر است. يعني از هر طرف به اندازه 4.5 سانتي‌متر.

ناحيه حاشيه

 به‌ بخشي در گوشه‌هاي لايت باكس مي گويند كه زماني كه محصول نهايي برش مي‌خورد، تصوير و متن مورد نظرتان دست نخورده باقي بماند به اين منظور هميشه بايد برخي نواحي طرح خود را كه ممكن است آسيب ببيند، از عناصر مهم خالي كنيد و در عين حال رنگ پس زمينه را از هر طرف تا انتهاي فايل ادامه دهيد تا پس از برش بخشي از محصول بدون رنگ نباشد.

نكات:

- از قرار دادن حاشيه در كناره‌هاي كار به دليل احتمال عدم تقارن خودداري كنيد.

- از به كار بردن فونت‌هاي كوچكتر از 10 پوينت خودداري كنيد. 

- براي رنگ خط دور همه نوشته‌ها به ويژه نوشته هاي كوچكتر از 10 پوينت از يك رنگ استفاده كنيد.

منابع: انواع لايت باكس خانه طراحان سام

         lightbox


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 171
+ نوشته شده: 1398/2/17 ساعت: ۱۱ توسط:developzoom :

تاريخچه چاپ ديجيتال به چه زماني برميگردد؟

تاريخچه چاپ ديجيتال (History of printing) نسبت به چاپ از قدمت كمتري برخوردار است يعني درست زماني كه يوهانس گوتنبرگ، بازرگان آلماني مطبوعاتي را ايجاد كرد كه به واسطه آن توليد انبوه كتاب آغاز شد.

اولين چاپ هاي ديجيتال در اوايل دهه 1990 به بازار عرضه شدند. چاپ ديجيتال هر تصوير را مجموعه اي پيچيده از اعداد و فرمول هاي رياضي در نظر ميگيرد.

اين تصاوير بعنوان يك ماتريس نقطه اي به نام پيكسل ذخيره مي شوند، كه به اين فرآيند ديجيتال كردن گفته ميشود.

در مرحله بعد تصاوير ديجيتالي شده براي كنترل رسوب جوهر، تونر يا قرار گرفتن در معرض انرژي الكترومغناطيسي براي توليد داده ها استفاده مي شوند.

چاپ ديجيتال از يك سيستم مديريت رنگ استفاده ميكند كه تصاوير را به همان ميزان كيفيتي كه ديده ميشوند چاپ ميكند.

اولين چاپ ديجيتال رنگي در جهان به نام "مجله اينديگو" در سال 1993 شكل گرفت كه يك شبه باعث تغيير در دنياي چاپ شد و مشتريان توانستند چاپي سريع، شخصي و با كيفيت بالا را از طريق اينترنت انتخاب كنند.نام دستگاه چاپ فشاري(printing press) ازشركت "بني لاندا" كه در سال 1977 براي ايجاد سريعترين دستگاه فتوكپي در جهان تاسيس شده بود، گرفته شده است.

لاندا بعدها كشف كرد كه جوهري كه براي فتوكپي استفاده ميشود جوهر چاپ ديجيتالي ناميده مي شود كه مي تواند در چاپگرها مورد استفاده قرار گيرد.

جوهر چاپ ديجيتال از ذرات رنگي كوچك معلق در روغن مرسوم به نام ايزوپار استفاده مي كند كه مي تواند توسط يك ديفرانسيل ولتاژ جذب يا دفع شود. جوهر يك لايه پلاستيكي نازك و صاف بر روي سطح كاغذ ايجاد مي كند.

از زمان آغاز اولين چاپ ديجيتال، بازار همچنان به طور گسترده رشد داشته است و در سال 2010، بازار چاپ ديجيتال به ارزش 85.2 ميليارد دلار معادل بيش از 225 ميليارد نسخه چاپي داشته است و پيش بيني مي شود كه 18 درصد از كل چاپ ها در سال 2016 بوده است و اين رشد چشمگير در سال هاي آينده نيز ادامه خواهد يافت .

چاپ ديجيتال در همه جا در آينده خواهد بود. چاپ ديجيتال فقط براي چاپ تجاري استفاده نخواهد شد؛ براي چاپ و بسته بندي نيز استفاده مي شود.

مطبوعات ديجيتال پس از بازار بسته بندي توسعه خواهند يافت و شخصي سازي بسته بندي در آينده بزرگ خواهد بود.

چاپ ديجيتال به هر دو كاربر در خانه و محل كسب و كار اجازه مي دهد براي چاپ ديجيتال تصاوير از سيستم هاي كامپيوتري دسكتاپ استفاده كنند. استفاده آسان و كيفيت بهبود يافته چاپ ديجيتال را محبوب ساخته است.

در طول بيست سال گذشته، چاپگر ديجيتال بهبود يافته و تعداد و نوع جوهر پشتيباني، جايگزين چاپ عكاسي رنگ نقره اي هاليد گسترش يافته است.

در آينده، اطمينان از پايداري نسخه هاي توليد شده بايد چاپ ديجيتال را جالب تر كند.

مطبوعات ديجيتالي نيز سريعتر تبديل مي شوند و براي رسيدگي به انواع چاپ بيشتر طراحي مي شوند.

منبع: چاپخانه خانه طراحان سام


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 157
+ نوشته شده: 1397/10/15 ساعت: ۱۳ توسط:developzoom :

دلايل اصلي استفاده از چاپ ديجيتال

چاپ ديجيتال جالب ترين اتفاقي بود كه در 30 سال اخير در صنعت چاپ پديد آمد. اما ممكن است بيشتر افراد آن را به درستي نشناسند!

آيا مي دانستيد كه چاپ ديجيتال براي چاپ در تعداد كم موثر است و اين كار را روز به روز سريعتر انجام مي دهد. برخلاف چاپ افست كه به روش سنتي از قالب ها و نوارها استفاده مي كند؛ در اين نوع چاپ شما فايل را انتخاب و آن را به راحتي چاپ مي كنيد.

تاجران و فعالان تجاري اگر چاپ ديجيتال را بشناسند، از اين تكنولوژي جديد سود كلاني بدست مي آوردند. البته اگر درباره ي آن بدانند!

در اين مقاله ما فقط به 7 دليل اشاره كرده ايم كه شما را به استفاده از نوع ديجيتال چاپ تشويق مي كند.

1- در چاپ با تعداد كم حتي يك برگه خيلي باصرفه تر است. به طور جدي هزينه چاپ شما پايين مي آيد حتي اگر كار شما تمام رنگي باشد. اما در چاپ افست مشتري ها هميشه مجبورند بيش از نيازشان چاپ كنند. هنوز هم بيشتر مردم 30 درصد از چاپ را هدر مي دهند.

2- بروشورهاي شركتتان را مي توانيد با تعداد كم در زمان برنامه ريزي شده چاپ كنيد. چاپ ديجيتال سرعت خيلي بالايي دارد، به طوريكه در يك سفر كاري در عرض چند دقيقه كارت ويزيت هايتان را فوري به چاپ برسانيد.

3- مي توانيد بروشور يا خبرنامه هايي را براي بازارهاي مختلف چاپ كنيد و بعد از بررسي اثربخشي آن را به چاپ انبوه برسانيد.

4- با تكنولوژي جديد "subset" چاپ ديجيتال مي توانيد داده هاي متغير را روي كارت پستال ها و ساير فايل هاي خود تغيير دهيد. با اين روش مي توانيد بازاريابي را شخص به شخص انجام دهيد. طوريكه محتواي هر يك از آن ها منحصر به فرد باشد. براي اين كه كارتان جذاب تر، اثربخش تر و شخصي تر باشد، قالب و برخي از محتواي آن ثابت و برخي متغير هستند.

5- هر يك از مديران فروش يا نماينده هاي شما مي توانند سند منحصر به فرد خود را داشته باشند كه به شيوه خاص نام و نشاني و مخاطب مخصوص آن ها روي برگه ي چاپ شده باشد.

6- با قيمت چاپ ديجيتال هر چند ماه يكبار مي توانيد محتواي بروشور خود را بروزرساني و چاپ كنيد. براي مثال به جاي اينكه 8000 نسخه را در يك سال به چاپ برسانيد مي توانيد هر دو ماه يكبار 2000 نسخه بروز شده چاپ داشته باشيد.

7- با اين روش ديگر از چاپ زياد و غيرقابل استفاده بودن مطالب چاپ شده خود عذاب وجدان نخواهيد داشت و به مقدار نيازتان چاپ مي كنيد.

چاپ ديجيتال ممكن است به همه نيازهايتان جواب ندهد ولي براي چاپ به تعداد دلخواه و سرعت بسيار زياد در چاپ گزينه خيلي خوبي است. آيا همه ي چاپخانه ها خدمات چاپ ديجيتال ارائه مي كنند؟ نه همه ي آن ها! ولي بيشتر آن ها اين خدمات را دارند.

منبع: خانه طراحان سام


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 167
+ نوشته شده: 1397/9/7 ساعت: ۰۷ توسط:developzoom :

چاپ ديجيتال؛ انتخابي مناسب براي چاپ بنر

چاپ ديجيتال؛ انتخابي مناسب براي چاپ بنر

امروزه فرآيند و شيوه هاي چاپ ديجيتال گسترده شده است و اغلب اوقات موارد زير به گوشمان مي رسد:

چاپ افست ليتوگرافي
چاپ فلكسوگرافي 
چاپ ديجيتال
چاپ گراور

البته تكنيك هاي ديگر چاپ مثل چاپ فلوك، چاپ لترپرس، اينتالي، چاپ بالشتكي پدپرينتينگ و ترموگرافي هم توسعه يافته اند و كاربرد خاصي دارند. اما امروز مي خواهيم منحصرا چاپ ديجيتال حرفه اي را معرفي كنيم. وقتي اين مقاله را مطالعه كرديد، انواع چاپ ديجيتال، ويژگي ها و برتري هاي آن را خواهيد شناخت. از اين رو در انتخاب نوع چاپ مي توانيد تصميم درستي بگيريد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 169
+ نوشته شده: 1397/5/24 ساعت: ۱۱ توسط:developzoom :

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir